Hoci začiatok koronakrízy mnohých malých podnikateľov vystrašil a postavil ich pred nevídanú situáciu, viacerých, ktorí na ňu šikovne zareagovali, dostal do výhody.
Aj bača z Muránskeho salaša, Milan Vaso sa podľa vlastných slov obával, že mu syry a bryndza zostanú tento rok v chladničke. Začal ich ale predávať online a teraz sa teší, že ľuďom neprestávajú chutiť lokálne produkty. Dovezú im ich z Muráňa priamo ku dverám.
„Zavreli nám reštaurácie a hotely, a tak sme museli vymyslieť ako prežiť, ale aj ako prosperovať,“ hovorí bača. „Teraz nám ale neustáva ani kus syra, všetko ide preč. Sú dni, kedy nemám syr ani pre seba, jedine, že by som si ho objednal cez internet,“ podotkol s úsmevom.
Aj konateľka Muránskeho salaša Eliška Štefankovičová Gieciová tvrdí, že úspech im priniesla spolupráca a preorientovanie sa i na online predaj. „Museli sme sa spojiť. Tam kde veľkí nemali šancu, my sme okamžite reagovali na zmeny, ktoré kríza prinášala. Nebolo to však jednoduché. Z jedného dňa na druhý sme zrazu mali plné chladničky syra, ktorý nemal kto brať. Reštaurácie sa vyprázdnili, bolo treba konať doslova v priebehu jedného dňa. Skúsili sme malé obchodíky a predajcov s rozbehnutým internetovým predajom. To nás zachránilo,“ dodala.
Ako povedala na záver, toto spojenie menších hráčov v oblasti predaja aj marketingu sa ukázalo ako dobrá cesta. „Veľkí nemajú šancu, tak rýchlo reagovať. My doručíme kvalitné zdravé potraviny priamo na stôl a vidíme, že záujem je obrovský. Na májovú bryndzu, ktorá je najvzácnejšia na vitamíny a probiotiká sa už teraz robia zoznamy na objednávky“.